5 gezonde en makkelijk ontbijtjes

VIJF GEZONDE ONTBIJTJES

  1. Ei-banaanpannenkoek
    • Prak 1 (rijpe) banaan tot moes kluts er 2 eieren doorheen.
    • Doe wat kokosolie in een pan en bak het aan beide kanten tot een lekkere pannenkoek! (Optioneel door het beslag of als topping: kokossnippers en kaneel)
  2. Yoghurt met muesli
    • Doe wat volle (liefst biologische) yoghurt in een schaaltje. Doe er wat suikervrije muesli bij. Kijk dus eventjes op de verpakking. Er is uiteraard ook glutenvrije muesli te verkrijgen.
  3. Cornflakes
    • Schenk wat amandelmelk in een schaaltje en doe er cornflakes bij. Zoek het liefste een gezonde variant zonder suiker.
  4. Geroosterd brood met tahin
    • Doe 2 stukjes (spelt)brood in de broodrooster.
    • Besmeer het brood met wat kokosolie en tahin. (of wat je kind maar lekker vindt)
  5. Yoghurt met fruit
    • Doe stukjes fruit (framboos, bramen, blauwe bessen, banaan, wat je kind maar lekker vindt) door de yoghurt en klaar! Als je kind niet van stukjes door de yoghurt houdt, kun je natuurlijk het geheel ook even door de blender/staafmixer halen.

Please follow and like us:

Eén gedachte over “5 gezonde en makkelijk ontbijtjes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *