20 minuten work out met kids samen

We hebben een workout voor jullie die ongeveer 20 minuten duurt. Dit lijkt misschien lang maar we hebben er een spel van gemaakt!

Spelregels:

  • Als iemand ROOD roept dan sta je zo snel mogelijk als een standbeeld.
  • Als iemand GROEN roept ga je weer door met de oefening
  • Dan hebben we nog een freestyle ronde. In deze rond bepalen de kinderen welke oefening ze willen doen en hoeveel keer. De ouders volgen dan.
De workout:

Warming Up

  • Begin met rustig wandelen op de plek. Breng je knieën steeds een klein stukje hoger. 2 minuten
  • Maak hierna 2 minute lang “side steps” stap van 1 kant naar de andere.  1 minuut
  • Hierna schop je je been naar voren en probeer je je tenen aan te raken met je handen. 1 minuut
  • Wandel naar voren. Ga recht staan en zet je handen op de grond. Loop nu met je handen naar voren tot je in plank positie staat en loop dan weer terug. 1 minuut
  • Dribbelen. Rustig aan om je hartslag even te verhogen. 2 minuten

WOD:

  • Jumping Jacks. Sprijd je benen en armen en spring ze weer dicht. 2 minuten
  • Raak je tenen. Tik je tenen aan en spring omhoog. 1 minuut
  • Foot hops. Je voeten bij elkaar en over een denkbeelding touwtje springen van links naar rechts. 1 minuut
  • Mountain climbers. Ga in plankpositie op je handen staan en breng je knieën 1 voor 1 naar binnen richting je borst. Doe deze op tempo! 1 minuut

Freestyle:

Nu is het aan de kinderen. Maar ze een beetje op weg helpen kan natuurlijk nooit geen kwaad. Probeer de oefening 30 seconden te doen en 15 seconden rust te pakken. Doe dit 4 rondes of meer als ze het erg leuk vinden! Hierbij enkele voorbeelden:

  • Maak poortjes en kruip om de beurt onder elkaars poortjes. Moeilijkere variant? Beweeg als poortjes en laat de kids op handen en voeten eronderdoor klimmen.
  • Krabwandelen. Ga op je billen zitten en zet je handen achter je. Dan je billen liften en zo rondwandelen als een krab.
  • Berenwandel. Op handen en voeten wandelen door het huis.
  • Fietsen op je rug of zittend op een denkbeeldige fiets
  • Leg kussens op de grond en laat ze zigzaggend erdoor heen rennen.

Cooling Down:

Je kunt wat rustig rekken en strekken. Laat kinderen nooit iets forceren. Ook rustig uitwandelen is soms fijn.

WOD geprobeerd? Laat ons dan zeker weten hoe het ging! Een leuk idee voor een workout? Mail ons of contact ons via Facebook!

 

Please follow and like us:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *